BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

mandag 11. august 2008

Marian har sagt at ..

Meme'r skal spres som en farsott.
Så da kjører jeg bare på og fyller ut siste meme fra hennes fine blogg.

1. Hvor gammel kommer du til å være om 10 måneder?
Hoff…. 37.

2. Tror du at du har giftet deg til da?
Er du vittig. Ikke med mindre jeg bestiller meg en thai-mann.

3. Hvem snakker du mest med på msn?
Det er min WoW kompis Johannes fra Sverige. Vi tegner skilpadder til hverandre…. Og fisk. Og skriver MED CAPSLOCK PÅ!!!11111
Ellers så chatter jeg ikke så mye på msn faktisk.

4. Husker du hvor du var 11. september 2001?
Ja, da var jeg på Sunnmøre pga jeg skulle straks til å flytte til Barcelona. Jeg skulle til Ålesund og besøke Aakvik og fikk høre om det like før jeg dro. Så da jeg kom til Aakvik satt vi hos foreldrene hennes og så på nyhetsendinger på TV. Husker at jeg tilfeldigvis hadde på meg en T-skjorte med bilde av twin towers på.

5. Hvem ringte deg sist?
Det var veninnen min Judith.

6. Hvilken CD står i CD-spilleren din?
Jeg lekte "trekk ut en tilfeldig CD" leken på vei til jobb i dag. Og CD jeg endte opp med var faktisk en singel CD med "Lets get this party started" av Pink. Jammen lenge siden jeg hadde hørt den.

7. Har du kjæledyr?
Å ja. Jeg er så dyrekjær at jeg nesten sprekker. Så har 3 kaniner: Bendik – som er tam og søt og god og blågrå. Han kjøpte jeg en gang jeg bare skulle inn i dyrebutikken og kjøpe kattemat. Vanligvis er burene fylt med kaniner, mus, marsvin etc etc. Men denne gangen var alle burene heeeeeeeeelt tomme.. bortsett fra det ene der det satt en nydelig liten harepus og småduppet. Alle de andre dyrene hadde da altså blitt kjøpt, men Bendik var det ingen som ville ha. Så da måtte jeg bare ha ham.

De andre kaninene heter Albert – han er hvit og søt og littegranne tam. Og Fiffi – hun er brun… også søt da..for hun er jo en kanin… men hun er driiiiitredd meg. Fiffi og Albert tok jeg over etter nevøen min som hadde tenkt å avlive de da de bare var et halvt år gamle. Grrr

Så har jeg to katter. Den ene heter Bea. Hun er 3 år og skilpadde farget. Hun er god og søt og kommer når jeg roper. Den andre katten heter Birk og han er den største katten jeg vet om. Han er ikke feit.. bare stor og flott. Han er også 3 år, blågrå og en hengiven pus som liker eieren sin veldig godt. Gooood pus.

Og for tiden har jeg også et gjestekjæledyr. Det er også en katt. Han finner tydeligvis ikke veien hjem og har vært hos meg en uke nå. Det er en kastrert hannkatt og han er ikke voksen enda, han er litt kattunge enda. Han er utrolig skjønn og eierene savner ham sikkert fælt. Men de har ikke vett til å henge opp lapper for jeg har sjekket over alt og i tillegg har jeg hengt opp lapper rundt omkring på alle naturlige steder uten å få noen respons. Men, annonse kommer på trykk i Bygdabladet i morgen så da regner jeg med at noen ringer. Dersom ikke har jeg ikke hjerte til noe annet enn å la stakkaren bo hos meg. Da skal han hete Børre.

Dette er faktisk den fjerde katten på 1,5 år som kommer til meg fordi han ikke finner hjem. Men jeg har klart å finne eieren til alle andre, så da går det sikkert med Børre også.

8. Når var siste gang du drakk kaffe?
Det var når jeg var i Kragerø forrige uke. Hele Kragerø ble raidet for å finne god kaffe.. men det er de ikke så innmari flinke på. Jeg drakk nå en iskaffe som smakte huggorm.

9. Er foreldrene dine gift?
Å ja da. Og de storkoser seg på Averøya der de akkurat har totalrenovert et hus. Nå bygger de stoooor veranda som de kan nyte til neste sommer.

10. Når så du din mor sist?
Hm.. er litt usikker. Kanskje ca en mnd siden.

11. Liker du å reise med fly?
Tja.. jeg er ikke redd for det. Men jeg synes det er litt kjedelig.. og mye hassle med folk som sitter innenfor meg absolutt skal opp og stå i midtgangen nesten før flyet har landet og sånn…

12. Hvor mange land har du bodd i?
Skal vi se.. Norge, USA, Tyskland, Spania og Danmark.

13. Hvor mange byer har du bodd i?
Hoff… det er en del. Ålesund, Berlin, Bergen, Halden, Køln, Oslo, Barcelona, Madrid og København.

14. Hvor mange søsken har du?
Det blir en del her også. Har 4 eldre søstre og en eldre bror.

15. Kan du plystre?
Klart jeg kan, men det er ikke favoritt fritidssysselen min.

16. Hva var det siste du spiste?
Det var i går… da var jeg i bursdagsselskap til Tuva og mamma Caroline hadde laget en deilig oreo cookies kake.

17. Hva er din favorittiskrem?
Tror faktisk det er yoghurtisen til 7/11

18. Hva ser du frem til?
Det neste jeg gleder meg til nå er at Lyndsay, venninnen min fra London kommer på besøk om et par uker. Åååå også gleder jeg meg til Kine kommer i morgen!!!

19. Er det noe du vil fortelle til noen?
Jeg har som regel mye på hjertet og holder ikke mye inne kan du si.

20. Hva gjør du om en time?
Da er jeg på jobb. Da sitter jeg sannsynligvis og jobber med miljøsertifisering av firmaet jeg jobber i. Veldig interessant faktisk.

21. Liker du kaffe?
Ja, men bare kaffe latte, capuchino, mocca kaffe og sånn. Rører ikke vanlig kaffe.

22. Hvor mange glass vann drikker du for dag, gjennomsnittlig?
Nja.. kanskje 3-4?

23. Er noen forelsket i deg?
Kanskje det er noen som har en gammel forelskelse som fremdeles gjør de litt ømme om hjerteroten når de tenker på meg? Jeg kan jo håpe. Men jeg vet ikke om noen som er forelsket i meg nå og det er KJEDELIG!!!

24. Ville du sovet med noen andre, eller sovet alene?
Spørs hvem det da, seff. Men sover godt alene jeg.

25. Har du noen gang blitt snakket til for å ha snakket i timen?
Vet du… underlig nok tror jeg ikke det! Fant et brev min frøken hadde skrevet til foreldrene mine da jeg skulle flytte fra Vegsundet til Tennfjorden. Da gikk jeg i 5. Klasse. I løpet av det korte brevet blir jeg så mye som 3 ganger omtalt som "en stille og rolig jente". Hærre fred.. trodde ikke mine egne øyne da jeg las det.

26. Kan du spille poker?
Trond lærte meg det en gang da vi ble tvunget til å ta danskebåten når jeg skulle ha flyttelasset mitt med til Danmark. Jeg var visst litt flink for jeg slo ham. Vi spilte om ika pastiller husker jeg.

28. Har du noen gang vært i Canada?
Nei aldri. Kunne selvfølgelig ha tenkt meg det. Kanadiere virker som en hyggelig gjeng, ey?

29. Hva var den siste sangen du hørte på?
Iiiiiiiiiii'm coming up, and you better get his party starteeeeeed!

30. Kjenner du noen som har bursdag samme dag som deg?
Å ja da.. Rune Orvik som jeg gikk på ungdomskole med og som jeg datet i ca en uke i 7. Klasse.

31. Hvor mange land har du besøkt?
Skal vi se.. Sverige, Danmark, England, Tyskland, Frankrike, Spania, Portugal, Sveits, Andorra, Nederland, Tsjekkia, Luxenburg, Belgia, Hellas, USA, Tunisia og Finland.

32. Snakker du andre språk enn ditt morsmål?
Å jaaaa da. Snakker både engelsk, tysk og spansk.. og littegranne fransk.

33. Har du lyst på piercing eller tatovering?
Nei.. tatovering blir for permanent.. piercing har jeg hatt.. vel jeg har jo hull i ørene. Men bortsett fra det så hadde jeg hull i nesa en gang. Det var kult nok det. Men ble lei.

34. Har du noen gang vært i en ambulanse?
Nei, og har aldri lyst til det heller.

35. Svømmebasseng eller hav?
Det må bli hav. Deilig natur og blått hav! Gieff!!

36. Hvordan er været hos deg?
Nyyyydelig augustvær. Sol og klarblå himmel. Helt fantastisk.

37. Spiser du frokost daglig?
Nja.. spiser som regel litt etter jeg har kommet på jobb. Men aldri hjemme før jeg drar, det rekker jeg ikke.

38. Hva er din favoritting å bruke penger på?
Hm – det jeg synes det er aller morsomst å bruke penger på er ridetimene jeg tar!

39. Hva var det siste du kjøpte?
En svær gullveske. Fordi jeg var på reise og håndtaket på håndbagasjen min røk. Det var søndag og ikke mange veskebutikker åpne. Men fant da en, og endte opp med denne. Men nå vet jeg ikke helt om jeg vil ha den – noen som vil kjøpe en stor gullveske med masse.. MASSE praktiske lommer?

40. Hva er ditt favorittprogram på TV?
Heroes – digger det.

41. Kan du rulle med tungen?
Bare til en side.

42. Kan du dykke uten å holde for nesa?
Ja kan jo det.. men må innrømme at jeg er litt pysete under vann.

43. Sover du med bamser?
Nei, og om jeg hadde gjort det ville jeg ikke hatt guts til å innrømme det. Men, jeg har alle barndomsbamsene mine linet opp på sengen på gjesterommet. Det er en bedrøvelig gjeng, her mangler det både noen øyner og neser og knapper.. og den ene er nesten halshugd. Det er meningen jeg skal fikse de litt da, men jeg er nå ikke akkurat født med nål og trå i hånden.

44. Hva er din blodtype?
Aner ikke.

45. Er alt lov i krig og kjærlighet?
Nei – definitiv ikke. Det er en lam unnskyldning. Alt skal gjøres med integritet.

46. Hvilken farge har du på soveromsveggene dine?
2 hvite vegger og 2 limegrønne.

47. Skrur du av vannet etter at du har pusset tennene?
Seff

48. Sover du med dørene til skapet/skapene åpne eller lukket?
Har walk in closet jeg… ooooo…. Så på mitt soverom finnes det ingen skap.

49. Er du voksen?
Vel… det føles ikke helt riktig når jeg kaller meg kvinne… en voksen jente høres bedre ut. Man føler seg vel aldri helt voksen fordi da jeg var barn var det å være voksen ensbetydende med at man kan fikse absolutt alt selv.

50. Har du tatt sol den siste måneden?
Nei, ikke gjort det på over et år. Men vurderer å gjøre det litt fremover så jeg kan ha igjen litt brunglød i huden utover høsten. Aldri hatt så fin hud i ansiktet som jeg har nå. Solflekker etc har på merkeligvis forsvunnet og alt er jevnt og fint.

51. Kan du skifte olje på en bil?
Tja, sist gang jeg gjorde det helte jeg på aaaaalt for mye så min svoger måtte komme og tømme hehe.

52. Har du fått fartsbot?
Ja – og det var surt… men gadd ikke bli irritert for det var jo kun min egen feil. Dessuten var politimannen av den hunkete typen.

53. Er du avhengig av tv-en?
Nei, overhodet ikke. Ser lite TV.

54. Liker du appelsinjuice?
Å ja. Men aller best liker jeg Mandarin juice!! Nå fikk jeg litt vann i munnen av å tenke på det.

55. Når du skrur av vekkerklokken din, pleier du å sovne igjen?
Dessverre gjør jeg det av og til. I halvsøvne har jeg noenganger noen fikse ideer som der og da virker utrolig logiske og som betyr at jeg kan sove en time til og fremdeles komme tidsnok på jobb. De er ikke like logisk når jeg litt senere bråvokner og nærmest kjører på jobb i pysjen.

56. Om du fikk sjansen til å passe på en ape en helg, ville du gjort det?
Å ja. Det kunne jeg veldig gjerne tenkt meg. Jeg er da i Julius-generasjonen. Minnet av ham som baby iført bleie og rød og hvitstripet Ttruse sitter som plastret. Gi meg en apeeeeee!!

57. Hva vil du mer enn noe annet akkurat nå?
Må si som Marian; passe en ape! Men om vi skulle være realistiske så kunne jeg veldig gjerne ha tenkt meg å være ute i augustsola. Gjerne på hesterygg på fjellet.. det hadde vært digg.

58. Kaffe eller energidrikker?
Kaffe – men kunne gjerne tenkt meg at de solgte Red Bull i Norge.

59. Hva er din favorittby?
Barcelona - uten tvil.

60. Hvis du ble jaget av en alligator, hva ville du gjort?
Løpt det beina kunne bære. Kanskje vært litt snarrådig og funnet noe stort å sette i gapet på den?

61. Liker du håndskriften din?
Lenge siden jeg har sett den. Den er helt grei..

62. Hvilken sang hører du på?
Emotions – i alle mulige versjoner. Destinys Child versjonen er vel den beste.

63. Har du vært så full at du har besvimt?
Nei.

64. Om kjæresten din var utro mot deg, hva ville du gjort?
Situasjonsbetingen. Har jo vært i den situasjonen. Det ble da slutt, men uten noen scener av noe slag.

65. Når våknet du denne morgenen?
Første dag etter ferie i dag så var så nervøs for at jeg skulle forsove meg. Så jeg spratt opp da klokka ringte klokka halv sju.

66. Har du søskenbarn?
Ja, har en del. Pappa hadde 7 søsken. Men pappa var yngst og i tillegg er jeg pappas yngste barn (av 6) så aldersforskjellen er stor. De er alle en del år eldre enn meg. Men vi har hatt noen søskenbarntreff et par ganger. Faktisk lenge siden vi har hatt det nå.. det må fikses.

67. Hva liker du med deg selv?
Tja… det jeg er mest stolt av er at jeg har integritet. Jeg prøver som regel alltid å gjøre det som er det mest riktige i en hver situasjon.

68. Hvem snakket du med sist?
Pusene mine da jeg stod opp i dag. Å ja da.. vi snakker vi. Og de mjauer og smiler tilbake. Random fact: katter smiler ved å myse og blunke litt med øynene når de ser på deg. Da vet dere det.

69. Hva er det verste faget på skolen?
Jeg var elendig i matte.

70. Hvor skal du bo når du blir eldre?
Jeg vil bo på et idyllisk småbruk. Og jeg må ha dyr rundt meg!

71. Hva drømte du i natt?
Husker ikke helt. Hadde en rar følelse da jeg våknet, men vet ikke helt hva det var.

72. Hva er det meste du har betalt for en hårklipp?
Det kan jeg ikke helt huske.

73. Hvor ble du født?
Ålesund

74. Hvordan var din forrige helg?
Tja.. det var litt blæh og litt fin. Fin fordi jeg traff en del mennesker jeg ikke ser så ofte – Trond, Inger Lise, Mona og Jonny. Blæh fordi for å se disse menneskene måtte jeg sitte i timesvis på tog og buss. I tillegg ble det problemer med togtrafikken slik at reisen tok 4 timer lenger.

75. Hva er din favorittsang?
Akkurat nå; Emotions

76. Om valper aldri vokste opp, ville du kjøpt en?
Ja – om jeg hadde hatt hjelp til å passe den.

77. Hva er den beste iskremsmaken?
Sjokolade

78. Noen gang likt noen du ikke hadde sjanse på?
Helt seriøst… jeg kan faktisk ikke huske det. Som regel har det blitt litt flirting. Men har jo ikke blitt sammens med alle jeg har likt da.. så kanskje svaret er "Ja".

79. Har du hjemmeside?
Duh.. jeg blogger.

80. Er det noen i tankene dine akkurat nå?
Sånn romantisk sett? Nei… og det er KJEDELIG!

81. Kan du si alfabetet baklengs?
Hoff.. om jeg gidder så gjør jeg sikkert det. Men gidder jeg? Næhei

82. Kyss eller klem?
Ja takk, begge deler.

83. Ville du forandret deg selv for en gutt/jente?
Tja, ville forandret meg til det bedre. Hørte på en sang i går.. med Joshua Kadison.. han har en del fine tekster.. han synger noe sånt som… "In Carolinas eyes I see the ocean, in Carolinas eyes I see the one for me, I see the better man she makes me want to be."

84. Hvis du var født det motsatte kjønn, hva ville du hett?
Vel, jeg er litt fornærmet av at alle mine søsken har grunner til at de heter det de heter. Men det at jeg heter Elin har ingen dyp årsak. Så om jeg hadde vært gutt hadde mine foreldre sikkert vært like skjødeløse og jeg hadde endt opp med ettellerannet tilfeldig navn. Men Elin er nå litt fint likevel da.. så et litt fint guttenavn hadde det sikkert blitt.
Et upretensiøst, men fintklingende guttenavn..

85. Har du vært på scenen?
Jaaaaa. Teater er gøy. Skal begynne på igjen til neste år!

86. Hvem er favorittkarakteren din fra Star Wars?
Er ikke noe Star Wars fan.. men er det ikke der han som har litt rar setningsoppbygging er fra? Han som snakker sånn "God, er boken" "Fint skal vi ha det på turen" etc etc. han er litt kul.


87. Ville du gjort alt for en person du er glad i?
Ikke alt. Som nevnt tidligere synes jeg IKKE at alt er tillatt i krig og kjærlighet.

88. Hva kledde du deg ut som din første Halloween?
Første gangen jeg kledde meg ut på halloween vet jeg ikke helt hva jeg skulle være… det ble en litt vampaktig heks.

89. Hvem var den siste som gjorde deg sint?
Kaninen min, Bendik.

90. Hvorfor det?
Jeg satt og spilte WoW da jeg plutselig ble disconnecta fordi han bet over internet kabelen min. ÅÅÅåååååå jeg ble så sint. Da trampet jeg i gulvet så selv en kanin skulle forstå at nå var Elin pissed. Han skjønte og hoppet unna så ørene flagret. Men han er nå så søt da så det går ikke an å være sint mer enn ett sekund.

91. Hva er din favorittfrukt?
Honningmelon!!!

92. Irriterer vennene dine deg?
Nei – svært sjelden.

93. Hvorfor det?
Fordi jeg har kuttet ut de vennene som irriterer meg. Livet er for kort og leves best når man er sammens med folk man trives med. Og fordi mine venner er så tolerante med meg og da har jeg et hav av toleranse for de.

94. Blogger du?
Det e so Rautgale!

95. Er du kilen?
Ja, litt. Spørs på humøret.. av og til er jeg sykt kilen.

96. Hvem er/var din favorittlærer?
Signe Holmøy som var min lærer fra 1. Klasse til jeg flyttet i 5. Klasse står for meg som et eneste skinnende minne. Hun var helt fantastisk.

97. Hvilket godteri spiser du på kino?
Smågodt, og Smash.

98. Syns du gutten skal betale på første date?
Nei, er ikke så opptatt av det.

99. Tror du folk snakker om deg bak ryggen din?
Helt sikkert, men bryr meg ikke noe særlig. Folk er folk.

100. Hva skal du gjøre etter denne testen??
Kjøpe meg noe mat. Lyst på rundstykke med brunost!

0 kommentarer: