BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

fredag 29. august 2008

Kunden har ikke alltid rett

Siden det er fredag og sånn så har jeg funnet frem litt kostelig lesing. Hentet fra web siden "The customer is not always right" hvor ansatte i sørvis bedrifter kan sende inn morsomme episoder om smågale kunder.

Her er noen eksempler:

Kunden: “Unnskyld!?”
Ansatt: “Hva kan jeg gjøre for deg?”
Kunden: “Kona mi har sendt meg for å kjøpe "nøttebrun" og jeg kan ikke finne det."

Ansatt: “Okay, er det sminke eller hårfarge?”
Kunden: “Jeg vet ikke - hun sa bare nøttebrun.”
Ansatt: “Husker du merkenavnet kanskje?”
Kunden: “Nei! Hun sa bare nøttebrun - hører du ikke etter?"

Ansatt: “Vel, jeg tror det er hårfarge hun mener. La oss gå og se.”

(De går begge til hyllen men hårfarge og den ansatte går over alle merkene med hårfarge for å se om noen av de har en farge som heter "Nøttebrun". Kunden hjelper ikke til i det hele tatt, og letingen tar ti minutter.)

Ansatt: “Her har vi den, Garnier hårfarge har en farge som heter "Nøttebrun."
Kunden: “Er du sikker på at det er riktig? Jeg har ikke noe lyst å dra hjem for så å måtte komme tilbake."
Ansatt: “Du kunne jo ringt konen din og spørre.”
Kunden: “Hun er ikke hjemme. Forresten.. vent litt.."

(Han tar ut en papirlapp fra lommen og leser den.)

Kunden: “Ja, Garnier Nøttebrun. Det stemmer!”
Ansatt: “Ikke for å være uhøflig, men du kunne jo spart oss mye tid dersom du hadde lest den lappen med en gang.”
Kunden: “Det er det som er problemet med dette landet - ingen vil jobbe lenger"
Ansatt: “Ja, det er det som er problemet......”




Dette skjedde i en kakebutikk som ligger på en togstasjon. Den ansatte holder på å servere en kunde og det står noen i kø bak ham. Plutselig kommer det inn en man som presser seg gjennom køen og frem til disken.

Kunden: "Fem hvite sjokolader!"
Ansatt: “Beklager, men jeg må servere de som er foran deg i køen. Du må vente på din tur."
Kunden: “Men jeg må rekke et tog!”
Ansatt: “Det samme skal alle andre… dette er en ""%#¤% TOG STASJON!”
Kunden: *ser litt skremt ut, nikker og er flink gutt og stiller seg bakerst i køen*



Telefonsamtale på et kundesenter
Ansatt: “Hei du snakker med Carrie. Hva kan jeg gjøre for deg?”
Kunde: “TV'n min virker ikke.”
Ansatt: “Okay, hva er det med den?”
Kunde: “Jeg kan ikke slå den på.”


(Den ansatte registrerer at kunden ringer fra New York.)

Ansatt: “Hele New York er mørklagt akkurat nå. Elektrisiteten er nede.”
Kunde: “Men jeg kan ikke slå på TV'n.”
Ansatt: “Eeh ja, TV'er må ha elektrisitet for å virke."

Kunde: “Jeg vil bare se litt TV! Hvorfor kan jeg ikke slå den på?”
Ansatt: “Kan du gå til en lysbryter og se om du kan slå på lyset?”
Kunde: “Det er jo ikke derfor jeg ringte! Jeg vil se på TV.”
Ansatt: “Du kan ikke se på TV når strømmen er borte.”
Kunde: “Så se til å fiks det da!”


Trykk HER for å lese flere historier.

0 kommentarer: