BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

fredag 1. august 2008

Mannfolk er enklere enn 9 gangen

En gammel flamme kontaktet meg på msn i dag. Har ikke hørt fra ham på nesten 2 år. Han giftet seg på den tiden nemlig – så stillheten har vært naturlig.

Men i dag får jeg altså plutselig en melding. Vi snakker om løst og fast, han er en høflig mann som spør om hvordan jeg har det, hvor jeg bor nå etc – til han kommer til det uungåelige spørsmålet; "Har du kjæreste?"

Jeg føler meg patetisk og har mest lyst til å lyge på meg en stram bondegutt, men holder meg for god til det. Så svarer ærlig at nei, ingen i kikkerten for tiden. Så spør han om jeg har planer for helgen… jeg vet ikke om han bare er høflig eller om han spør for en grunn. Han bor jo i Oslo og jeg på Sunnmøre. Men jeg skal jo til Kragerø i helga så det så. Så spør han "Hadde du kunne hatt et forhold til en gift mann?" … AHAAAAAAA .. DER kom det!!!! Sneaky bstrd… Jeg svarer at nei, det tror jeg ikke at jeg hadde maktet – hvorpå han sier "Nei, det hadde vel ikke vært fordelaktig" (hva nå enn han mener med det)

Så – stillhet…

Det er skummelt så enkle noen mannfolk er – enklere enn ni gangen – for den er nemlig enkel. Ikke at jeg er noe mattegeni, men ni gangen.. DEN husker jeg. Man tar jo bare det første tallet +1 og det andre tallet -1, kan det bli enklere? Ja, det kan det forresten, mange menn er nemlig myyye enklere. Er det noe rart jeg er singel – de fleste av de er jo en gjeng tullinger. Og vi snakker ikke om en pågående, uintelligent ekling her. Denne mannen er noe av de hyggeligste, mest sjarmerende, jordnære og smarteste jeg har møtt – og likevel gjør han slikt. Fysj og føy.

He he når jeg først er inne på temaet om menn og gjennomskubarhet (er det et ord?) så kom jeg på en fyr jeg møtte for et par år siden.

Jeg kom i kontakt med ham på treningssenteret mitt fordi jeg hadde skadet ankelen min. Han her var fysioterapeut og tittet litt på ankelen min for meg. Jo da, han virket både interessant og interessert. Vi småpratet litt i ukene som fulgte hver gang jeg var på trening. Og så nærmet dagen for senterets halvårige medlemstreff seg, og han ville gjerne at jeg skulle komme. Njo, ja.. han var jo ikke så verst så jeg vurderte å ta meg en tur for å bli litt bedre kjent med ham.

Et par dager før festen var jeg på treningssenteret og spilte basketball. Han her pleide aldri å være med der, men nå var han plutselig med. Og bra var det fordi da fikk jeg virkelig se en side ved ham som fikk meg til å vrenge meg av latter – og ikke fordi han var morsom – men fordi han var latterlig. Jeg fikk skikkelig flashback til gymmen i 5. Klasse. For det første hadde han motorikken til en 12 åring, men det var ikke det som gjorde ham latterlig. Han drev hele tiden og kjeftet på de andre fordi de ikke sentret til ham… kniiiiiiise.. hele tiden kom han med kommentarer som "Ikke vær så EGO daaaaaa!!!" , "Ååååååååå, du kunne nå ha sentret til meg!!" Han virket som en førpubertetisk snørrunge - minus snørret.

Hele veien hjem fra trening satt jeg og kniste for meg selv. Og needless to say – jeg gadd ikke dra på den medlemsfesten.



3 kommentarer:

Marian sa...

steike det var en lur måte å ta nigangen på! vi lærte ikke det på barneskolen, gjorde vi?
hilsen hun som har glemt alt... :)

ps: veldig morsom blogg!!!! :D

Marian sa...

...og nå har du blitt tagget, gitt! :D

http://marianparian.blogspot.com/2008/08/jaaay-nytt-meme.html

Elin sa...

takk for det.

Var sikkert min beste lærer noen sinne som klarte å banke noe matte inn i hodet mitt. Hun het Signe Holmøy og var læreren min fra 1-5 klasse på Blindheim barneskole :)