BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

mandag 20. april 2009

Oppussings-Elin

Nå har jeg ENDELIG fått malt hjemme hos meg. Før såg veggene slik ut (ikke mine møbler - dette bildet er hentet fra prospektet og er tatt før jeg flyttet inn):


For så vidt fint det, men jeg ville sette mitt preg på bungalowen - og hadde et brennende ønske om å male alt lyst. Så nå har jeg da altså gjort det. Har ikke noe godt "etter" bilde enda, men har tatt noen bilder av møbler jeg skal selge og da ser du fargen i bakgrunnen. Fargen er "Claro" - men det er jo egentlig bare en litt varm hvitfarge da.
I tillegg til å male vegger skal jeg ha ny tapet mellom over og underskap i kjøkkenkroken. Jeg har kjøpt en tapet med limegrønne, rosa, beige og lyseblå striper. På den måten er det lett å skifte farge stil senere. Og så har jeg noen kule limegrønne kjøkkenting som jeg ønsker å fortsette å bruke.

Det ble sååå fint med lyse vegger. Faktisk veldig stor forandring. Så nå har jeg lyst å forandre stil også. Jeg har i flere år hatt retro stil, men nå vil jeg ha det litt Shabby Chic - eller.. sommerstue-aktig kan man heller si.

Jeg har ikke råd til ny sofa, men har bestilt meg to sofatrekk. Jeg får se hvilket som ser best ut og sende det andre tilbake. Det er mulig det rosa blir overkill.

Alle møbler skal være lyse. Og jeg har fått det for meg at jeg vil ha et rundt spisebord. Og så har jeg sett at det er in med ulike kjøkkenstoler - så det må jeg også ha :)


På Plantasjen fant jeg noen skikkelig flotte tepper. De hadde i flere farger, men jeg falt for de rosa/hvite. Det er plastiktepper - og det har jeg sett ofte i interiørblader som Rom 123 :) Jeg var litt i tvil da jeg kjøpte teppene, men da jeg kom hjem og fikk sett de i sitt rette element såg jeg at de var kjempeflotte. De kan brukes på begge sider - på den ene siden er de hvite med rosa mønster og på den andre rosa med hvitt mønster. Plastikk tepper er jo lette å holde rene og suger ikke til seg så mye støv som vanlige tepper. Midt i blinken for meg. Jeg betalte rundt en hundrelapp for hvert teppe. Og gleden var stor da jeg såg et nesten identisk teppe i et interiørblad. Teppet var fra Shabby og kostet 1200 ca hehe. Jammen gjorde jeg et varp der.

Teppet kan du skimte under bildet av bordet her. Og om man snur det blir det altså hvitt med rosa mønster på:

Som den våkne leser kanskje skjønner - så blir det fort for mye med dette teppet og det rosa sofatrekket hehe. Tror jeg går for det beige sofatrekket - for da kan jeg jo pynte opp med fancy puter i stedet :)

I tillegg har jeg bestilt meg noen fine fat og kopper samt gardiner som skal være med på å lyse opp i tilværelsen:


Sofatrekkene har ankommet i dag, skal hente de straks - så da får jeg se hvordan de blir.

Ting på ønskelista er disse flotte bordlampene fra Ikea og TV-Benk fra Jysk:


Dette blir så bra. Fortsettelse følger:)

0 kommentarer: