BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

mandag 20. april 2009

Excuses, excuses

Kanskje det er på tide å blogge litt mer aktivt igjen.
Det har vært svært stille fra meg så langt i år. Grunnen til det er hovedsakelig at jeg har vært sååååååå syk!!

Jeg som nesten aldri er syk har plutselig vært kjempedårlig. Det started allerede rundt nyttår med en ukes influensa. Jeg lå rett ut hele uka - og det var ikke noen hyggelig start på det nye året. Så - to uker etter fikk jeg omgangsyke. Den varte riktignok bare noen få dager, men det var jammen ubehagelig.

Så gikk det noen dager og jeg begynte å få vondt i en ankel og halte litt.. men jeg tenkte ikke noe mer over det. Tenkte at jeg sikkert hadde forstuen den litt. Så fikk jeg vondt i ene håndleddet også. Vel vel.. tenkte fremdeles ikke så mye over det. Så fikk jeg vondt nedover sidene på lårene - utsiden altså. Det kjentes ut som gangsperre - og jeg hadde vært flink å trene den siste tiden.. men det var nå et merkelig sted å ha gangsperre. Sååå fikk jeg da også vondt i den andre ankelen og det andre håndleddet. Og DA tenkte jeg at det måtte være noe galt. Jeg gikk rundt og haltet og det var vondt å sette seg ned/reise seg opp etc etc. I tillegg føltes det som jeg hadde feber hver kveld. En morgen våknet jeg av vekkerklokka og da jeg skulle løfte hånden for å slå den av gjorde det veldig vondt i håndleddet bare av å løfte hånda! Og det ble bare verre og verre... til slutt hovnet begge ankler og håndledd opp - alle sener og muskelfeste i beina gjorde vondt .. til og med under hælene gjorde det vondt. I tillegg til denne feberfølelsen - men jeg hadde ikke feber.. bare følte det akkurat som når man har feber.. uten at jeg var varm. Jeg klarte ingenting.. ikke å gå.. ikke bruke hendene til noe.. jeg var rett og slett ganske hjelpesløs. Heldigvis kom niesen min, Camilla og var hos meg noen dager til det verste var over. Hva jeg skulle gjort uten henne aner jeg ikke.

Det viste seg at jeg hadde lungebetennelse + noe som heter "Reaktiv leddgikt" eller "Reaktiv Artritt". Det er noe man kan få som en reaksjon av en kraftig betennelse i kroppen. Det kan visst vare 3-12 mnd av gangen og sjangsen for å få det igjen er ca 15% hvert år. Det finnes ingen medisin mot dette. :(

Men nå føler jeg meg heldigvis fin igjen. Kjenner det fremdeles på siden i lårene, men resten av meg er i fin form.

Pga dette har det da ikke vært så inspirerende å blogge. Men nåååå skal det blogges igjen :)

0 kommentarer: