BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

mandag 20. april 2009

Børre på rømmen


Kanskje også på tide med en oppdatering på Børre-fronten.

Børre er jo min nyadopterte katt som kom til meg en august dag i fjor og som det viste seg at eieren ikke ville ha. Kan ikke fatte og begripe det - han er jo sånn en go'pus.

Vel, i påska dristet jeg meg til å la pusene være alene i to netter. Jeg dro til Averøy fredags kveld og kom tilbake i tre tiden på Søndagen. Det var varmt i været og jeg hadde satt ut masse mat til de. Jeg har alltid ellers pleid å fått noen til å sleppe de inn om kvelden og ut om morgenen fordi jeg er så redd at kattene skal møte på slemme rever om nettene. Men denne gangen tenkte jeg at jeg skulle være litt mindre hønemor. Men da jeg kom hjem søndagen satt både Birk og Bea og ventet på meg, men Børre var ikke å se. Han er kastrert og kastrerte katter er ikke like rastløse som andre. Det er ikke så vanlig at kastrerte katter er på rømmen.

Stakkars naboer. Hele denne uka har de med jevne mellomrom hørt noen rope "Børre" hehe. Jeg har vært i skogen og sett etter ham, hengt opp lapper etc. Men uten resultat. Fredags kveld begynte jeg å miste motet. Tenkte at da har han vel blitt drept av en rev. Men natt til søndag hørte jeg plutselig noen som gikk på taket! Og det er bare Børre som har oppdaget at det er kult på taket så jeg forsto det måtte være ham. Jeg åpnet ytterdøra og hørte at noen fikk det travelt der oppe på taket... og svisj så smøg en skygge forbi meg og inn døra.

Han såg like fin ut, fin i pelsen og rund mage - så det såg ut som han har hatt ei fin uke.

Godt å ha deg tilbake, go'Børre!

1 kommentarer:

anne-marthe sa...

HURRA HURRA !! Godt at Børre er hjemme igjen !!

Klem Anne-Marthe
www.espeseth.net