BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

fredag 5. september 2008

Sutrepost!

Nå har jeg vært så himla positiv så lenge. Så da synes jeg vi bør balansere tingenes tilstand med en syte post. Jeg er da en kritisk, ung dame - tross alt. Jeg ønsker å akke meg litt over Facebook. Facebook er ok på mange måter, men man kan virkelig få mindreverdighets komplekser av den også. Tjenesten fungerer jo på en måte som et middel til å markedsføre sitt eget liv - det er jo ingen som legger ut notater og bilder som dokumenterer problemene man har - det er jo de gode tingene man vil vise frem, og om jeg skal bedømme fra Facebook virker det som om alle venner og bekjente lever bortimot perfekte liv.

Her postes bilder fra eksotiske reiser, aktiviteter med alle de millioner venner man har, bilder av sine vakre, rødkinnede barn etc etc.

Ikke nok med at alle later til å ha svært så meningsfylte liv med familie, gode venner og spennende opplevelser.. jammen er ikke de fleste hobbyfotografer også. De lykkelige livene er dokumentert i vakre, stilrene bilder med akkurat rett lyssetting.

Nei, Facebook er en finurlig ting. Her kan jeg riktig "koooose" meg med bilder av de nydelige barna og de flotte konene til de fleste av mine ekser. Som evig singel og nå bosatt på landet får jeg lyst til å rope; hva pokker skjedde med syv års krisen??!! Er det ikke noe som heter det da? Nesten så jeg føler meg litt snytt..

Ikke misforstå, jeg unner jo mine venner, bekjente og ekser å være lykkelige, men det får da være greeeenser for hvor perfekt man kan ha det :)

Det er ikke det at jeg ikke er happy selv. Jeg ER jo det. Har det som regel alltid bra jeg..men kontrasten blir så stor når man kan sammenligne livet sitt med andres på denne måten. Føles jo litt stusselig når alt man har å ta bilder av er katter, kaniner og tantebarns barn haha...

Nei, hærre bevara som, mormor pleide å si. Skulle ønske det var noen bilder i det minste som kunne røpe at ikke alle har helt fullstendig perfekte liv. Noen bilder a la dette ville fått den smågode, fandenivoldske skadefro følelsen frem i meg:

Mean Cake
Awesome MySpace Comments / Myspace Layouts

0 kommentarer: