BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

fredag 15. mai 2009

Planlegger Molboerne verdensherredømme?

Las akkurat en artikkel i Dagbladet og kjente at jeg ble skikkelig forbanna!

Det dreier seg om den norske studenten som ble funnet død i husbåten sin i København etter at han hadde fått et ølglass i hodet på en bar. Han var bløder og døde derfor av skaden han fikk.

Det viser seg at han og noen venner dro på sykehuset og prøvde å forklare at han var bløder, men at sykepleieren ikke forsto. Dette var i Danmark og studentene var norske, men akkurat hvor vanskelig skal det være å forstå norsk? Det er da bare å legge litt godvilje til.. evt ta det på engelsk eller skrive det ned om sykepleieren er så håpløs.

De hadde sagt gang på gang at han var bløder, men hun forsto ikke og sa at hun ikke såg noe blod. Så hadde de prøvd seg på det latinske ordet for "Blødersykdom" - som er "hemofoli". Da hadde hun misforstått atter en gang og trodde de sa "homofili" og tydelig gitt beskjed om at han ikke trengte behandling for homofili.

Akkurat HVOR dumme sykepleiere er det lov å ansette? Hvordan i #¤%#%# klarte denne kvinnen å komme seg gjennom sykepleier studiene?

Til og med JEG vet hva hemofoli er. Fyyyyy f.. jeg blir så forbanna av å tenke på dette... og nå er da denne unge gutten død som en følge av en sykepleier som kanskje heller skulle funnet seg noe annet å gjøre. Og det håper jeg da inderlig også at hun gjør....

Jeg har bodd i Danmark og jeg opplevde faktisk nesten daglig slike idiotiske situasjoner. Heldigvis ingen som fikk så dramatiske følger som dette, men jeg tuller ikke; så og si daglig opplevde jeg slike molbo-situasjoner. Av og til visste jeg ikke om jeg skulle le høyt eller sette meg ned og grine. Vi har vel alle hørt en og annen molbo historie og jeg kan fortelle dere at Molboerne må ha formert seg som kaniner for det kan virke som om hele Danmark er tykt befolket av Molboere.

Artikkelen jeg refererer til kan du lese HER

0 kommentarer: