BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

fredag 29. mai 2009

Mer info til Rural-guiden min

Nå er det lenge siden jeg har hatt noe påfyll til rural guiden min... betyr det at jeg begynner å bli dreven bondetaus? Så veldig dreven er jeg nok desverre ikke.


Hage
Om å plante smart
Hvorfor har jeg ikke kommet på før at jeg burde plante ting som vokser opp igjen av seg selv år etter år? I forrige uke var jeg og handlet blomster og jord etc for 1500 kr. Dyrt med hage når man ikke har peiling. Neste år skal jeg være litt smartere.


Hagehansker eksisterer for en grunn
Det kan være smertefullt å gjøre hagearbeid. Her en morgen fant jeg ut at jeg skulle plante noen av de plantene jeg hadde kjøpt. Så jeg satte i gang med en sånn liten bed-spade.. .. aaaner ikke hva det heter.. men du vet.. sånn liten hånd spade man bruker i beddet.


Vel.. jeg holdt ikke på i ti minutt en gang.. likevel ser hånden nå slik ut:



Sneiler
Av en eller annen grunn har det kommet så mange svarte snegler hos meg.. spesielt i luftegården til kaninene. Stakkars kaniner som må løpe slalom mellom disse sleipingene. Kanskje jeg skal bruke søppelplukkeren min og plukke opp disse sneilene? Det skal visst bli fint vær nå til helga da.. så kanskje problemet løser seg selv. Snegler er jo ikke så glad i solskinn.

Når titter musene frem?
Søppelplukkeren min har jeg jo egentlig anskaffet for å plukke opp alle de døde musene som mine katter legger på trappa mi. Men i år har det vært mistenkelig lite døde mus i hagen. Håper det fortsetter slik.. men jeg lurer jo litt på hvorfor jeg ikke har sett så mange enda. Er musene bissi med å føde og sånn nå? Kan jeg forvente et ras av døde mus i juni feks?

0 kommentarer: