Siden det er fredag og sånn så har jeg funnet frem litt kostelig lesing. Hentet fra web siden "The customer is not always right" hvor ansatte i sørvis bedrifter kan sende inn morsomme episoder om smågale kunder.
Her er noen eksempler:
Kunden: “Unnskyld!?”
Ansatt: “Hva kan jeg gjøre for deg?”
Kunden: “Kona mi har sendt meg for å kjøpe "nøttebrun" og jeg kan ikke finne det."
Ansatt: “Okay, er det sminke eller hårfarge?”
Kunden: “Jeg vet ikke - hun sa bare nøttebrun.”
Ansatt: “Husker du merkenavnet kanskje?”
Kunden: “Nei! Hun sa bare nøttebrun - hører du ikke etter?"
Ansatt: “Vel, jeg tror det er hårfarge hun mener. La oss gå og se.”
(De går begge til hyllen men hårfarge og den ansatte går over alle merkene med hårfarge for å se om noen av de har en farge som heter "Nøttebrun". Kunden hjelper ikke til i det hele tatt, og letingen tar ti minutter.)
Ansatt: “Her har vi den, Garnier hårfarge har en farge som heter "Nøttebrun."
Kunden: “Er du sikker på at det er riktig? Jeg har ikke noe lyst å dra hjem for så å måtte komme tilbake."
Ansatt: “Du kunne jo ringt konen din og spørre.”
Kunden: “Hun er ikke hjemme. Forresten.. vent litt.."
(Han tar ut en papirlapp fra lommen og leser den.)
Kunden: “Ja, Garnier Nøttebrun. Det stemmer!”
Ansatt: “Ikke for å være uhøflig, men du kunne jo spart oss mye tid dersom du hadde lest den lappen med en gang.”
Kunden: “Det er det som er problemet med dette landet - ingen vil jobbe lenger"
Ansatt: “Ja, det er det som er problemet......”
Dette skjedde i en kakebutikk som ligger på en togstasjon. Den ansatte holder på å servere en kunde og det står noen i kø bak ham. Plutselig kommer det inn en man som presser seg gjennom køen og frem til disken.
Kunden: "Fem hvite sjokolader!"
Ansatt: “Beklager, men jeg må servere de som er foran deg i køen. Du må vente på din tur."
Kunden: “Men jeg må rekke et tog!”
Ansatt: “Det samme skal alle andre… dette er en ""%#¤% TOG STASJON!”
Kunden: *ser litt skremt ut, nikker og er flink gutt og stiller seg bakerst i køen*
Telefonsamtale på et kundesenter
Ansatt: “Hei du snakker med Carrie. Hva kan jeg gjøre for deg?”
Kunde: “TV'n min virker ikke.”
Ansatt: “Okay, hva er det med den?”
Kunde: “Jeg kan ikke slå den på.”
(Den ansatte registrerer at kunden ringer fra New York.)
Ansatt: “Hele New York er mørklagt akkurat nå. Elektrisiteten er nede.”
Kunde: “Men jeg kan ikke slå på TV'n.”
Ansatt: “Eeh ja, TV'er må ha elektrisitet for å virke."
Kunde: “Jeg vil bare se litt TV! Hvorfor kan jeg ikke slå den på?”
Ansatt: “Kan du gå til en lysbryter og se om du kan slå på lyset?”
Kunde: “Det er jo ikke derfor jeg ringte! Jeg vil se på TV.”
Ansatt: “Du kan ikke se på TV når strømmen er borte.”
Kunde: “Så se til å fiks det da!”
Trykk HER for å lese flere historier.
fredag 29. august 2008
Kunden har ikke alltid rett
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
0 kommentarer:
Legg inn en kommentar