BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

mandag 8. juni 2009

Informasjon fra Kirkens Nødhjelp - Stopp voldtektene i Kongo

Fikk en epost i dag med et viktig budskap som bør deles:

"Kjære deg,
Visste du at mineralene i mobilen din eller i pc-en du surfer på akkurat nå kan ha gitt inntekter til væpnede grupper som voldtar kvinner i Øst-Kongo?

Takk for dine gaver til Kirkens Nødhjelp og verdens fattige.

Nå skriver jeg til deg fordi du også kan være med å kjempe for en mer rettferdig verden ved å bruke din STEMME!Skriv under på Kirkens Nødhjelps kampanje "Stopp voldtektene i Kongo" her:
www.kirkensnodhjelp.no/stopp-voldtekt

I Kongo blir kvinner og jenter, til og med små barn, voldtatt som et bevisst ledd i kampen om landets verdifulle mineraler. Ingen vet nøyaktig hvor mange kvinner som har blitt voldtatt i Kongo de siste 15 årene, men man antar at det dreier seg om flere hundre tusen.Nå krever Kirkens Nødhjelp at norske myndigheter oppretter et nasjonalt ombud som kan overvåke bedrifter og bidra til å fjerne væpnede gruppers inntektsgrunnlag.

I slutten av april var jeg i Øst-Kongo for å besøke noen av Kirkens Nødhjelps prosjekter. Her møtte jeg kvinner som har overlevd den mest grusomme, seksualiserte tortur. Men den styrken og livsviljen jeg så i øynene deres, ga meg håp og inspirasjon: Vi må fortsette kampen sammen med Kongos kvinner.

DITT ENGASJEMENT kan skape forandring!







Med vennlig hilsen
Anne Kristin Sydnes
Utenlandssjef i Kirkens Nødhjelp"





0 kommentarer: