BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

onsdag 10. juni 2009

BirkBeaBørre Oppdatering

Lille, store Birk har fått urinblærebetennelse. Den flotte, snille pusen min, Birk har vært litt slapp i det siste og i går morges måtte jeg dytte ham ut av døra enda det var fint vær ute. Han har vært slik en gang før - og da hadde stakkaren urinblærebetennelse. Så derfor ble det veterinær tur på ham. Også denne gangen hadde han urinblærebetennelse. Så heretter blir det bare dyyyyrt veterinær for på mine puser.
Katter er litt festlige når de våkner fra narkose... Birk var sååå kosesyk i går når jeg hentet ham på veterinæren. Han miaaaoooet og gneeeeed seg mot luken i buret og såg egentlig ganske happy ut.. jeg fikk sterke assosiasjoner til fulle mennesker som bare er sååååå glad i deg når de er fulle... hadde han kunnet snakke hadde han lagt "armen" rundt meg og sagt "Jæi ær schååååå glad i deg ...*hikk*"
Det fleste som har katt vet hvor lite festlig det er når pus skal ha medisiner. Det er som regel ikke enkelt å få de til å svelge tabletter.. men med Birken min er det annerledes. Jeg husker godt første gangen jeg var hos veterinæren og hun ville vise meg hvordan man skulle tvinge tabletten ned i svelget på ham. Men jeg fikk enn innskytelse og ba om å få prøve noe annet først. Jeg tok tabletten og la den foran ham.. og vips så hadde han spist den opp. Birk er ingen grådig katt - og han er svært kresen på alt han spiser .. men kanskje han skjønner at medisinen er bra for ham hehe. Det er så kjekt at det er så enkelt å gi ham medisin - liker ikke å tvinge ting ned i svelget på ham.
Men nå når Birk begynner å bli sitt gamle, gode selv igjen er det Børre sin tur til å skape drama. I går kveld lynte og tordnet det ganske kraftig. Det varte bare i fem minutter, men det kan sikkert være skremmende nok for en liten pus. Birk var jo litt smådopet enda og var inne... men Bea og Børre var ute i styggeværet så jeg ropte på de. Bea kom pilende med en gang.. men ingen Børre var å se. Han kom heller ikke hjem i løpet av kvelden.. ei heller var han der i dag tidlig. Jeg får håpe han ikke har lagt ut på rømmen igjen. Henger jeg opp enda en katt mistet/funnet lapp nå tror jeg naboene får meg innlagt :)

0 kommentarer: