BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

torsdag 31. juli 2008

Mimrestund og litt til

Heisann,

Da er jeg i gang med min første blogg. Eller det vil si, nå lyver jeg for jeg har drevet og småblogget litt andre steder, men tenkte nå at jeg skulle lage en litt mer personlig blogg som jeg kan bruke for å holde venner og familie litt mer oppdatert.

Jeg har nemlig flyttet tilbake til Sunnmøre og etterlatt meg en del venner rundt omkring som det nå blir verre å holde kontakt med.

I den forbindelse kan det jo passe bra med å starte med et lite flashback. Fant ideen i bloggen til en tidligere skolevenninne, Marian Godø.

Hva gjorde jeg for 10 år siden:

I 1998 skal vi seeeeeeeee. Da bodde jeg i bokollektiv i Collets gate på St. Hans haugen i Oslo og begynte samtidig i ny jobb som Markedskonsulent hos Bayer Pharma. Det flyttet mange inn og ut av det kollektivet, mest pga han som leien stod på var en skikkelig idiot, men de andre var jo greie så jeg ble kjent med mange hyggelige mennesker på den tiden. Og jammen fikk jeg ikke lokket noen venninner til å bo hos meg i løpet av den tiden. Mona bodde på rommet mitt i 4 mnd og kan tro vi hadde det morsomt.

Jeg drev - som jeg vanligvis gjorde på den tiden, og smådatet litt her og der – jeg kan huske Truls – en høy, blond og sjarmerende fyr som bodde en gate nedenfor. Men som vanlig fikk jeg jo kalde føtter da og lette etter unnskyldinger for ikke å date ham mer. En morgen fikk jeg kald grandis på senga med dopapir til servietter husker jeg, det syntes jeg ikke var mye stas over. Og så kom jeg på nå at senere flyttet jeg inn i samme boligkompleks som ham og det var felles ringeklokke til alle gårdene, så da syntes jeg det var raaaasende festlig å ringe på hos ham en gang i blant når jeg gikk inn min egen inngangsdør.

Så datet jeg to som het Espen. Han ene bodde i samme gate, og var en fryd for øyet, men jeg fikk liksom aldri helt grep på ham.. han var muligens litt overfladisk. Den andre Espen bodde på Majorstua og var en svært så hyggelig fyr, men – bombe – Elin fikk kalde føtter der også. Han var vel litt for forsiktig for meg.

Og så var det Lennart. Han var svensk og jobbet på et hotell i byen. Han var vel også litt for forsiktig og usikker for meg. Så det ble til at vi ble venner i stedet – i tillegg flyttet han tilbake til Stockholm så da ble det jo litt vanskelig å være på dater’n.

Så var det en svenske til, han het Pontus og kom fra Gøteborg, men bodde i Oslo.. men det var vel ikke så mye dating da.. vi var vel mest venner med nogo attåt.

Og sommeren 1998 ble det litt vel mye for meg fordi da fikk først besøk av en amerikaner, Ari, som jeg datet da jeg bodde i Madrid. Og en uke etter at han dro kom Ian, en Canader som hadde bodd i Norge 2 år tidligere og som jeg var kjæreste med.

På høsten traff jeg Henrik. Han var jeg driiiiiiitforelsket i. Har vel aldri helt kommet over ham. Likte ham veldig godt og vi var så søte sammen at. Vet vel ikke helt hvorfor det ble slutt, det vet vel ikke han heller. Det var en teit episode som gjorde at vi fyrte oss opp og begge var for stolte/usikre til å si unnskyld.

Hm og jammen fikk jeg ikke besøk av en tredje utlending det året, Michael fra Chicago som jeg hadde truffet i Madrid da jeg studerte der.

Var et busy år.

En eller annen gang i løpet av det året flyttet jeg inn i ett annet bokollektiv sammens med 2 veninner og en fyr som viste seg å være skikkelig creepy. Vi flyttet 2 gater bortenfor der jeg bodde før så det var fremdeles St. Hans haugen som gjaldt.

Møbler eide jeg ikke på den tiden. Vel alt jeg hadde var en 90 cm bred seng – og det var vel det.

Favoritt utestedet var Horgans og Head On og Barokk på søndagene! Jeg gikk på byen hver helg, men vi danset mest når vi var ute – var ikke så harde på flasken faktisk.

Ellers var jeg flink å trene. Trente på Sats samt at jeg spilte basketball og sto på rollerblades i parken.

De jeg vanket mest sammens med på den tiden var Marianne, Siv, Hanne, Mona og Malin. Mona, Malin og Marianne er jeg fremdeles venninne med. Skal faktisk på hyttetur sammens med Mona neste uke J Marianne er det ALT for lenge siden jeg har sett – hun bor i Drøbak og jeg på Sunnmøre, men vi skal ta å få det til nå snart ^^


5 ting jeg hadde på huskelisten min idag:

Jeg skriver faktisk ikke huskelister, jeg lagrer de mentalt ^^

Men det er da et par ting jeg skulle ha gjort ja.
- Invitere Camilla på pølser – for jeg har så mye igjen etter at søstre og svigerbrødre etc var her på grillings i går.
- Organisere passere til mine skjønne små dyr og mine fargerike planter når jeg er borte i neste uke.
- Få besøkt tantejenta mi Sandra og hennes kjæreste Mali. De bor i Kristiansund men er på Sunnmøre på besøk. - Storm- og sol sikre luftegården til kaninene mine. Skal jo være borte og hvem vet hva som kan skje i mitt fravær. I det siste har det vært aaalt for varmt for de. Men jeg har hengt opp en sølvgrå presenning som skal gjøre det litt svalere. Så jeg må sjekke at den er plassert på strategisk sted. Samt feste kaninburene til veggen fordi det ene blåste overende for noen uker siden da det hadde blåst sånn en natt.. staaaakars lille Bendik kaninen min som satt inne i buret da det falt.
- Fikse lydbok og filmer slik at jeg har underholdning når jeg sitter og humper på tog og buss nedover til Kragerø.


Snacks jeg liker:
Jeg har til min store glede oppdaget at de selger pakinger med lollipop is til 19.90 på Prix. Så det har jeg nispist i det siste. Har vært så varmt at mat har ikke smakt.. men saftis … mmm det går alltid an.

Ting jeg vil gjøre som milliardær:

Slette gjelden min. Gi noe til mine foreldre. Pusset opp og bygget på bungalowen min. Eller muligens kjøpt meg et småbruk der jeg kan ha flere dyr. Men måtte jo ha hatt gårdsdreng og sånn da. Og det kunne ikke vært dyr som skal brukes til slakt – å nei. Det skulle vært kjæledyr alt sammen. Et par hester, noen søte geiter og sånn kanskje?

Så skulle jeg kjøpt meg et byhus eller to. Ett i Oslo og et i Barcelona. Og så måtte jeg jo selvfølgelig hatt båt og en skikkelig vinterbil. Og så skulle jeg ha dratt på opplevelses turer i hytt og pine sammen med venner og familie. Og for samvittighetens skyld skulle jeg gitt noe til en god sak – sannsynligvis til dyrebeskyttelsen.

Steder jeg har bodd:
Jøsseball… det blir en lang liste

- Spjelkavika – som baby
- Skodje – til jeg var 5
- Spjelkavika igjen – pga far bygde hus i Vegsundet.
- Vegsundet – her bodde jeg til og med 5 klasse
- Tennfjord – her bodde jeg til jeg var så gammel at jeg flyttet hjemmefra – dvs til Januar 1994.
- Iowa, Usa – jeg var utvekslingstudent her et år.
- Berlin – var Au Pair her i 8 mnd. Bodde i to forskjellige bydeler. Dahlem og hm hva het den andre.. Zeelendorf eller noe sånt.
- Halden – gikk på Høgskolen i Østfold – bodde først i et hus som ble kalt Hard Rock Cafe Halden^^ så året etter bodde jeg i en hybel for meg selv.
- Køln – hadde praksisplass hos Citroën Deutschland og bodde derfor i Køln i 6 mnd.
- Madrid – gikk et år på Universitet i Madrid. Bodde 3 plasser her. Først i et studenthjem, så i Calle Narvaez ved Parque Retiro så på Moncloa i Calle Galielo.
- Barcelona – bodde 2 år i BCN når jeg studerte. Bodde i 2 leilighet. Først helt ned i sentrum. Bare et steinkast fra Plaza Catalunya. Så nord i byen, i Tibidabo.
- Oslo – her har jeg bodd utallige plasser. 3 somre har jeg bodd i Sogn studentby, så har jeg bodd i 3 ulike leiligheter på St. Hans haugen. Så har jeg bodd i Gamlebyen samt i 3 ulike leiligheter på Grünerløkka.
- København – bodde i Køben i 8 mnd. Dvs jeg bodde i Gentofte som ligger ti min med bane fra København sentrum.
- Skodje – og her bor jeg nå. Her ser dere utsikten fra terassen min. Ikke akkurat storby her :)




0 kommentarer: